torsdag 10 februari 2011

tanke..

Jag håller just nu på att göra om designen på min webbplats (igen) och har funderat lite över själva bloggdelen. Min tanke är att kanske ha en mer tema-aktig blogg. Dels för att det mest troligt blir roligare att läsa, jag fattar inte hur någon kan vilja läsa det jag skriver för tillfället. Och det jag skriver här nu känns oftast som det lämpar sig bättre för twitter. Så jag funderar lite på att blogga på en separat sida och bara ha thejoltjoker.com för profesionellt syfte istället.
Jag kommer fortsätta med mina dagliga projekt på projectoftheday.net (kommer snart) också.
Men jag tänkte att jag kunde höra med de 5 personer, eller nåt sånt, som kommer hit nån gång ibland, vad de tycker om idén.

Så, vad tror ni om det?

1 kommentar:

  1. Jag föreslår att du migrerar till WordPress och försöker integrera den i resten av webbplatsen. Nu kör du ju blogspot, som fungerar utmärkt, men man kan inte riktigt få den att smälta in helt med det du vill. WP kräver kanske lite arbete, särskillt om man ska skriva ett helt nytt tema. Tema-ish där man bytar (du menar i.e. Halloween-tema en dag och fallande snöflingor en annan?) är alltid kul.

    Du bloggar ju redan på en "separat" sida, så ta bort länken från din index om du vill dra isär dem. O andra sidan är det här väl din enda personliga sida, och då passar det att ha en blogg nära till hands. Twitter är ett gäng onda fåglar som vill sno din förstfödde son. Typ.

    Anyhow - gör som du vill. Jag råder dig att konsolidera sidan mer (inte ha den utspridd, fixa egna fotoalbum och blogg, använd inte externa tjänster), och att fortsätta använda bloggen som en del av thejoltjoker.com

    Also, ta en titt på /music.html, klickar man på JeNs så kommer det upp ännu en ny header :D. Man kan få riktigt många headers. Sen funkade inte downloadlänken för mig heller. Sadfejs.

    SvaraRadera