måndag 19 april 2010

homer simpson teckning



en liten illustration jag gjorde i illustrator under en genomgång i skolan idag. fotot på mej la jag dit när jag kom hem dock.

jag blev rätt nöjd faktiskt. men så kom jag på en sak; "hmm, det där blev faktiskt riktigt likt, så nu kommer ingen tro att jag har ritat den själv"
det ligger mycket bakom min tanke faktiskt. i dagens samhälle så tar folk bilder hur som helst utan att någonsin nämna upphovsmannen. så för de flesta (antar jag) så är det helt självklart att jag bara har googlat fram någon bild på homer simpson, frilagt, bytt bakgrund och sen lagt in en bild på mig.
men något sånt skulle faktiskt aldrig falla mig in. hur snygg skulle den här bilden vara om jag inte gjort den själv? den skulle vara skittråkig, tycker jag iaf. men nu när jag faktiskt har ritat den och blivit nöjd så vill jag ju visa upp den. hade jag bara tagit en existerande bild på homer och klippt in mitt ansikte så skulle jag skämmas för mycket för att lägga upp den här.

så, vad vill jag ha sagt med det här... att man inte ska förstöra för konstnärer som faktiskt laddar upp nåt de är nöjda med genom att ladda upp en massa skit som ser likadant ut...

fri tolkning ^^

(för er som tänker; "han kan aldrig ha ritat en så snygg homer". ni ska se mina doodles från sjuans genomgångar!)

jag ber om ursäkt om jag är lite skrytig, men jag blev faktiskt nöjd för en gångs skull ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar