söndag 18 april 2010

Tipslördag!



tänkte dela med mej av två grymma tips idag.

tips #1:

om du skulle råka få ner en förpillrat stor snorkråka i halsen så att den fastnar och varken går att få upp eller ner. och du är ute i ödemarken utan vatten eller något annat att dricka. svälj då en eller flera småstenar. dom tar nämligen med snorkråkan ner till magen och ser till att den stannar där och inte stör din hals igen.

jag kom på detta då jag var ute och cyklade häromdan och det råkade fastna en snorkråka i halsen så att jag blev tvungen att vidta dessa åtgärder.



tips #2:

om du som jag inte är så bra på att laga mat, och inte vet hur man ska se när spagettin är färdig. kasta en spagetti på väggen och se om den fastnar. gör den det så är den färdig. gör den inte det så är den troligtvis inte färdig men duger säkert åt katten.

jag tackar min vän gabriella för detta tips som underlättade för mig idag.


hoppas ni får mycket nytta av tipsen!

1 kommentar:

  1. Haha jag är glad att jag kunde hjälpa till! Det där med småstens tipset var bra. Stannar stenarna sen i magen eller kommer dom ut, ja.. den naturliga vägen? Vore annars hiskeligt kul om dom stannade för efter att man svalt några småstenar så skulle man tillslut låta som en maraccas när man går, och musikläraren skulle tycka det var så bra att du blev intagen i skolorkesten där du fick stå och hoppa upp och ner på skolavslutningarna för att ge ett takt komp till kören :)

    SvaraRadera