torsdag 11 mars 2010

äntligen städat!



Har äntligen städat mitt rum nu! det som krävdes för att få mej att göra det var helt enkelt att blanda in lite mer teknik i det (genom att timelapsa skiten). det är rätt skönt att ha det städat faktiskt... dels så slipper man flytta massa grejer för att komma åt nåt och så är det bättre ordning på det nu.
önskar att jag hade en studio dock... man är lite begränsad i mitt lilla rum. fast iofs, det är ju bara fantasin som begränsar :)
jag blev så stört sugen på att ge mig ut och snorkla och bada när jag kände lukten av, och tog i min våtdräkt. man kan ju bada nu, men det blir ju inte så länge, och det är ju lite småkyligt också...

Fick leka med en Nikon D90 en stund förut på praktiken. i think i'm in love... försnuskat fin kamera! jag ska försöka spara ihop till en sådan så att jag kan fortsätta fota även när jag har lämnat tillbaka den Nikon D60 jag lånat av skolan. vilket är ganska snart, typ nästa vecka :( vet inte riktigt vad jag ska hitta på utan kamera... har lekt så mycket med den nu under lovet osv.

Men det löser sig säkert. det brukar göra det.

imorgon är sista dagen på praktiken också. känns lite drygt att behöva gå till skolan igen. det är mycket roligare att pilla med nya kameror och andra prylar, hjälpa folk med sånt man faktiskt kan lite om, dra kablar och pyssla med annat skoj. man lär sig ju på det också. rätt gött har det också varit att inte behöva gå upp så tidigt varje morgon.

(mitt vid- och tele-konverter test kommer snart, kanske senare ikväll)

1 kommentar: