onsdag 31 mars 2010

Canon HV30 0,7 x Wide Converter jämförelse

(Översättning från engelska till svenska i google translate)

Jag fick tillfälle att testa Tokina konverterare, så jag tänkte att jag lika gärna göra en snabb jämförelse med Canon omformare jag redan har.

Konverterarna i detta test är:
Tokina video Wide Converter 0,7 x (kommer med ett antal steprings, jag använde 46mm för detta test bara för min kanon omvandlaren 46mm)
Canon WD-H46 0,7 x (46mm)

(Jag använde en 43-46 stepring att bifoga dem till min 43mm HV30)


Slutsats:
du se några svarta kanter när du använder Tokina, men jag tror det är därför jag använder 2 steprings så det går ut lite från kameralinsen. Canon gör inga vinjettering alls jämfört med Tokina. Det fanns mycket Mor kromatisk aberration med Tokina omvandlaren.

Jag skulle rekommendera Canon WD-H46. Jag tror att det kostar nästan det dubbla, men om du vill trevlig film, det är värt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar